MaistoLyga

Žinių bazė

Grupė: Apie mitybą

TINKAMA MITYBA

Atnaujino Admin, prieš

Tinkama (subalansuota) mityba aprūpina organizmą reikiamu energijos kiekiu bei visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis. Tokia mityba duoda ne tik trumpalaikius pokyčius (didesnė jėga, ištvermė, geresnė nuotaika, proto aštrumas) bet ir gali pasitarnauti kaip prevencinė priemonė nuo ligų. 

Skaityti daugiau

Kodėl nekrenta svoris?

Atnaujino Admin, prieš

Svorio nekritimas - tai ilgas laiko tarpas, per kurį nesikeičia žmogaus kūno apimtys, svoris, riebalų procentas, net kai žmogus nepersivalgo, kasdien išlaiko panašų fizinį aktyvumą, planuoja mitybą, skaičiuoja kalorijas. Atsižvelgiant į tai svorio nekritimą galite identifikuoti tada, kai kūno sudėties pokyčių nematote ilgiau nei 3-4 savaites. Todėl labai svarbu suprasti, ką darote neteisingai ir kodėl nekinta jūsų svoris.

Skaityti daugiau

Apie viską nuo pradžių

Atnaujino Admin, prieš

Pirmosios mokslo paieškos:

"Kas yra maistas ir kokia yra jo įtaką žmogui?" - šitą ir kitus panašius klausimus žmonės kėlė nuo senų laikų.

Štai italų profesorius Santorio Santori iš Padujos Universiteto 16 amžiuje bandė į tai atsakyti ir net 30 savo gyvenimo metų kas dieną svėrė save bei viską, ką išgerdavo ar suvalgydavo. Daugybės eksperimentų pagalba bandė suprasti suvartojamo maisto įtaką žmogaus organizmui, svoriui, sveikatos būklei. Tyrimų pabaigoje suformulavo idėją apie žmogaus organizme vykstantį metabolizmo procesą (metabolizmas - tai mūsų organizme vykstančios cheminės reakcijos ir medžiagų apykaita).

Santorio eksperimentai

"Static Weight Chair" - Santorio Santori (1561-1636) eksperimentai siekiant suprasti maisto poveikį organizmui.

 

Skaityti daugiau

MAISTO PRODUKTAI DIDINANTYS APETITĄ

Atnaujino Admin, prieš

Jaučiatės alkani? Turėtumėte užkąsti. O ką, jeigu nuo maisto, kurį valgote, jūs iš tikrųjų jaučiatės dar alkanesni? Toks reiškinys daug paprastesnis, nei jums gali pasirodyti. 

Skaityti daugiau

ŠIUOLAIKINĖ MITYBA

Atnaujino Admin, prieš

Tipinėje šių laikų mityboje dažniausiai vartojamas per didelis riebalų bei rafinuoto cukraus kiekis, o baltymų bei kompleksinių angliavandenių (krakmolo) - per mažas. Dėl to gali stigti energijos, atsirasti polinkis stimuliuojančioms medžiagoms (kavai, cigaretėms, šokoladui), kisti svoris. 

Skaityti daugiau

PRODUKTŲ DERINIMAS

Atnaujino Admin, prieš

Žmogaus sveikatai didelę reikšmę sudaro jo mityba. Tai, kokį maistą valgome įtakoja mūsų savijautą. Svarbu ne tik maisto kokybė ir vertė, bet ir produktų suderinamumas. Šiame straipsnyje pateikiamos amerikiečių gydytojo Herberto Šeltono produktų derinimo rekomendacijos. 

Skaityti daugiau

SULTYS

Atnaujino Admin, prieš

Nėra jokių abejonių, kad šviežiai spaustos sultys yra naudingos. Jose gausu šarminių metalų, kurie veiksmingai atkuria rūgščių ir šarmų pusiausvyrą kraujyje bei audiniuose. Tuo tarpu pakeliuose pardavinėjamos sultys yra dažniausiai spaudžiamos iš pigiausių žaliavų. Vaisiai ir daržovės būna pigūs tik per sezoną, todėl iš šviežių sulčių paruošiamos atsargos: išgarinamas skystis, kad išeitų koncentratas. Pastarasis gali būti patogiai transportuojamas, o pardavimui paruošiamas atskiedus vandeniu, įdėjus cukraus, kvapiklių, dažų ir citrinų rūgšties. Taigi, sultys pakeliuose yra koncentruotos, todėl jose beveik nėra naudingų medžiagų. 

Skaityti daugiau

Pradžios puslapis

MaistoLyga © 2022