MaistoLyga

Žinių bazė

Grupė: Individualūs poreikiai

MAKRO - ELEMENTŲ PROPORCIJOS

Atnaujino Admin, prieš

Makro-elementų poreikiai skaičiuojami atsižvelgiant į individualius vartotojo pasirinkimus.

Šiuo metu sistemos nariai (Premium arba Pro) gali rinktis viena iš šių siūlomų makro-elementų proporcijų formulių*

Skaityti daugiau

REKOMENDUOJAMOS PAROS NORMOS

Atnaujino Admin, prieš

Neretai kyla klausimas, kiek ir ko mums tiksliai reikėtų gauti su maistu? 

Kiekvienas iš mūsų esame skirtingi, tiek fiziologinėmis savybėmis, tiek gyvenimo būdu ir kasdieniniais įpročiais. 

Šioje vietoje yra nepaprastai pravartu žinoti savo Rekomenduojama paros norma (RPN), kurios yra tarsi žemėlapis kiek ir kokių medžiagų turėtume gauti per parą optimalios mitybos palaikymui bei norimam svorio tikslui pasiekti.

Skaityti daugiau

ENERGIJOS POREIKIAI

Atnaujino Admin, prieš

Individualų žmogaus energijos kiekį galime skirstyti į: Būtinąją energiją (BE), bei Galutinę energiją (GE). 

Būtinoji energija (BE) - Tai energijos kiekis reikalingas palaikyti būtiniausioms (gyvybinėms) organizmo funkcijoms (širdies darbui, kvėpavimui, regeneraciniams procesams ir pan.). Toks energijos kiekis žmogui reikalingas gulint lovos rėžimu (esant minimaliam galimam judėjimui).

Galutinė energija (GE) - Reikalinga aktyvumui, kuriam reikalingas kūno judėjimas (energijos naudojimas).Tai kasdieninė veikla, darbas, fizinės treniruotės. Daugiau judant - sudeginama daugiau energijos (kalorijų).

Skaityti daugiau

FIZINIS AKTYVUMAS

Atnaujino Admin, prieš

Fizinio Aktyvumo Koeficientas (FAK) - įvairioms veikloms žmogus eikvoja nevienodą energijos kiekį. Pagal fizinio aktyvumo koeficientą skaičiuojamas reikalingas galutinės energijos poreikis. 

Skaityti daugiau

KŪNO MASĖS INDEKSAS

Atnaujino Admin, prieš

KMI - Kūno Masės Indeksas.  

 

Tai orientacinis rodiklis, parodantis ar žmogaus masė yra normali, ar yra antsvoris arba svorio trūkumas. KMI yra skaičiuojamas pagal lytį, svorį bei ūgį.

Skaityti daugiau

SVORIO KOREGAVIMAS

Atnaujino Admin, prieš

Svorio didinimui arba mažinimui yra naudojama Harris-Benedict svorio koregavimo metodika. Tai matematinis metodas, kuris remiasi principu: 1kg riebalų = 7700kcal. Norėdami numesti arba priaugti svorio - tam reikalingą kalorijų kiekį tolygiai paskirstome per visą svorio keitimo laikotarpį. 

Skaityti daugiau

RECEPTŲ SUDARYMAS

Atnaujino Admin, prieš

Maistą apdorojant galioja tam tikri makro bei mikro elementų praradimo dėsningumai. Žinant juos, lengva pasigaminti daugiau maistinės vertės turintį maistą.  Skaityti daugiau

Pradžios puslapis

MaistoLyga © 2022