MaistoLyga Informacinės Sistemos

Žinių bazė

FIZINIS AKTYVUMAS

Atnaujino Admin, prieš

Fizinio Aktyvumo Koeficiantas (F.A.K) - įvairioms veikloms žmogus eikvoja nevienodą energijos kiekį. Pagal fizinio aktyvumo koeficientą skaičiuojamas reikalingas galutinės energijos poreikis.

F.A.K. sudarytas iš

- Kasdieninio gyvenimo įpročių; 

- Atliekamo profesinio darbo specifikos (sunkumo, darbo valandų ilgio);

- Fizinių treniruočių (jų nebuvimo, arba jų intensyvumo bei dažnumo);

- Protinio darbo (smegenys gali suvartoti iki 20% dienos Kcal).

 

Darbo pasirinkimas:

  • Nėra darbo arba sėdimas darbas: Nėra jokio pastovaus darbo arba sėdimas darbo tipas. Taip pat įeina studentavimas bei mokymasis mokykloje.
  • Lengvas darbas: Lengvas, gali būti dalinai sėdimas ir dalinai stovimas darbas. Taip pat intensyvus protinis darbas.
  • Vidutinio sunkumo / stovimas darbas: Vidutinio sunkumo gali būti ir stovimas darbas.
  • Sunkus fizinis darbas: Didžiają dalį darbo dienos praledžiate dirbdami intensyvų fizinį darbą.
  • Labai sunkus fizinis darbas (tik vyrams): Ypatingai sunkus darbas, ilgos darbo valandos (>12h), taip pat kai dirbama labai karštoje arba labai šaltoje aplinkoje.

Gyvenimo būdas:

  • Neaktyvus, sėslus: Neaktyvus gyvenimo stilius. Visur važinėjama automobiliu arba kitu transportu, minimaliai vaikščiojama (iki 1km per dieną).
  • Sąlyginai aktyvus: Dažnas vaikščiojimas (nueinama 1-3km per dieną ir daugiau), lipimas laiptais vietoj lifto naudojimo. Taip pat priskiriama mankšta, tačiau visi kiti likę fiziniai užsiėmimai neįeina į šią kategoriją.

Fizinės treniruotės:

  • Nėra treniruočių: Nėra jokių fizinių treniruočių.
  • 1-2 treniruotės per savaitę: Dėl retų treniruočių pastovus energijos kiekis nekinta. Poreikiai didėja tai dienai, todėl optimaliausia bus jei patys pažymėsite didesnę fizinę veiklą atitinkamą treniruočių dieną. Gali būti veiklos: važinėjimas dviračiu, jojimas, sportiniai šokiai, krepšinis, futbolas, plaukiojimas, čiuožinėjimas, ištvermės ir jėgos treniruotės, tenisas ir kt.
  • 3-4 treniruotės per savaitę: Virš 45min. kaskart. Veiklos gali būti įvairios.
  • 5-6 treniruotės per savaitę: Virš 60min kaskart. Veiklos gali būti įvairios.
  • 7 treniruotės per savaitę: Virš 60min kaskart. Veiklos gali būti įvairios.
  • Po kelias treniruotes per dieną: Virš 60min kaskart. Veiklos gali būti įvairios.

Toliau: Paros Energijos skaičiavimas RPN skaičiavimai

Pildoma


Duomenų šaltiniai:

1. https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/

Naujausi įrašai