MaistoLyga Informacinės Sistemos

Žinių bazė

ŠIUOLAIKINĖ MITYBA

Atnaujino Admin, prieš

Tipinėje šių laikų mityboje dažniausiai vartojamas per didelis riebalų bei rafinuoto cukraus kiekis, o baltymų bei kompleksinių angliavandenių (krakmolo) - per mažas. Dėl to gali stigti energijos, atsirasti polinkis stimuliuojančioms medžiagoms (kavai, cigaretėms, šokoladui), kisti svoris.

Taip pat neretai žmonėms trūksta maisto skaidulų (ko vienas iš pirmųjų požymių gali būti laikomos problemos su žarnynu), omega3 riebalinių rūgščių (suprastėjęs imunitetas, sunkiau susikaupti).

Dar viena iš esminių mitybos klaidų - mažas vandens vartojimas. Esame įpratę vandens gerti tik tada, kai esame labai ištroškę, tačiau taip labai kenkiame savo gerai savijautai. Vandens per dieną reikia išgerti bent 2 litrus. Patartina vandenį gerti prieš valgant, tik atsikėlus ryte ir užsiimant aktyvia veikla.

Norint gerai jaustis visą dieną labai svarbu sotūs ir maistingi pusryčiai. Daugelis dietologų teigia, kad labai svarbu nepamiršti papusryčiauti. Pusryčiai - visos dienos energijos šaltinis. Tinkamiausi pusryčių patiekalai: įvairios košės, vaisiai, javainiai, pieno produktai, kiaušiniai.

Kitos pasitaikančiosmitybos klaidos: suvalgomas per didelis maisto kiekis, vienu metu vartojami tarpusavyje nederantys produktai, per daug naudojama konservuotų, virtų, chemiškai ar kitaip apdorotų produktų, per didelę maisto dalį sudaro gyvulinės kilmės produktai, nereguliarus maitinimosi režimas, per mažai kramtomas maistas, per daug naudojama druskos, cukraus, riebalų, naudojama daug ekologiškai užterštų produktų. Neretai bėgant metams dėl netinkamai subalansuotos mitybos gali atsirasti daugelis ligų. Tiesą pasakius, nemažai medikų bei mokslininkų teigia - kad didžioji dalis ligų atsiranda būtent dėl netinkamos mitybos!


Duomenų šaltiniai:

Parengta pagal užsienio literatūrą.

Naujausi įrašai