MaistoLyga

Žinių bazė

TINKAMA MITYBA

Atnaujino Admin, prieš

Tinkama (subalansuota) mityba aprūpina organizmą reikiamu energijos kiekiu bei visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis. Tokia mityba duoda ne tik trumpalaikius pokyčius (didesnė jėga, ištvermė, geresnė nuotaika, proto aštrumas) bet ir gali pasitarnauti kaip prevencinė priemonė nuo ligų. 

Mityba yra vienas iš didžiausią įtaką žmogaus sveikatai bei savijautai lemiančių veiksnių. Neretai sporte nuo asmeninės mitybos kokybės priklauso daugiau nei pusė rezultatų.

Energijos duoda maistas, turintis angliavandenių ir riebalų, kuriuos organizmas iš lėto "degina" - t.y. naudoja. Maiste esanti energija matuojama kalorijomis.

Baltymai - tai organizmo statybinė medžiaga. Taip pat labai svarbus yra vanduo, kuris sudaro net 70% žmogaus organizmo.

 

Keli patarimai sveikesnei mitybai:

Neretai galioja senas geras posakis - kuo produktas atrodo paprasčiau pakuotėje - tuo jis gali būti naudingas.

Naudinga per dieną suvalgyti nuo 400 g daržovių, vaisių ir uogų.

Per parą būtina gauti bent 15g maistinių skaidulų;

Vengti perdirbto cukraus, t.y. šokoladukų, saldainių sausainių ir pan.;

Vengti daug perdirbti ir greito maisto. Dažnu atveju tokie produktai savo sudėtyje turi labai daug cukraus, druskos ir kitų maisto priedų. Neretai tokių produktų maistinė vertė dingsta jų perdirbimo metu.

Per parą išgerti bent 1.5 - 2 litrus vandens!

 

Pradžios puslapis

MaistoLyga © 2022